събота, 25 януари 2020 г.

"Човекът като духовно същество не само се противопоставя на света- както на вътрешния си мир, така и на заобикалящата го среда,- но и заема по отношение на него определена позиция; че винаги по някакъв начин се "отнася" към света и че  това отношение е свободно/.../

Онова у човека, което се противопоставя на всичко социално, телесно и дори душевно, се нарича духовно. По определение само духовното у човека е истински свободно.
Духовната личност е онази част от човека, която винаги и при всички обстоятелства е готова да се опълчи!
Към способността на човека да се извиси над нещата се отнася и възможността да се издигне над самия себе си.

Човек решава "сам за себе си"; всяко решение е собствено, а всяко собствено решение  е самоизграждане.
Докато аз градя съдбата си, личността, която съм, формира характера, който притежавам. С други думи, така се оформя личността, която ще стана.
Но всичко това означава не друго, а следното: аз не само действам в съответствие с това, което съм, но и ще стана такъв, какъвто ме направят моите дела."

Виктор Франкъл

Няма коментари:

Публикуване на коментар