Източник: Уикипедия
събота, 3 ноември 2018 г.
Защитен механизъм - Регресия
Източник: Уикипедия
Защитен механизъм - Проекция
Защитен механизъм - Отричане
Защитен механнизъм- Потискане
Източник: Уикипедия
Защитен механизъм - Изтласкване
Второ, изтласканият материал не е загубен, а по-скоро е съхранен в безсъзнателното.
Ако негативното чувство, свързано с материала, се елиминира, някога изтласканият материал може да сее върне в съзнанието, без да трябва да се учи наново."
Характери и типове престъпници. Почеркът.
Мономаниаци и матоиди /8/ (ексцентрици). които създават най-много грижи на полицията, често приказват по съвършено разумен начин, обаче си изливат всичкото безумие на хартия, без изследването на която, не е лесно да се открие умственото разстройство.
Те пишат бързо и много продължително. Чантите, портфейлите, джобовете и пр. са винаги пълни с листчета, изписани със ситен почерк, а понякога надраскани във всички посоки. Смисълът на написаното обикновено е абсурден или просто глупав, включващ безкрайни повторения.
Индивиди в първия стадий на парализа правят правописни грешки, които съвпадат с грешките им в произношението - както "Гаригалди", вместо "Гарибалди".
Този дефект трябва много внимателно да бъде изучен.
Ако пациентът е относително добре образован, неговият подпис, който най-слабо се изменя, не е достатъен; нито пък няколко реда са задоволителни за теста, понеже лесно би могъл да си съсредоточи вниманието към тях; трябва да изпише цяла страница или две, като бъде омолен да побърза.
Алкохолизмът и парализата най-често се отразяват в треперлив почерк с непостоянен наклон, както при стари хора.
След епилептични пристъпи и атаки на истерия почеркът бива нестабилен. И най-слабото потръпване на ръката бива регистрирано, ако се ползва електрическата писалка /9/ на Едисон.
При прогресиращата обща парализа и някои форми на деменция треперенето е толкова усилено, че написаното става нечетливо, със зигзагообразни букви.
Почеркът на хора, податливи на апоплектични удари, често прилича на калиграфия. /10/
Мономаниаците изпъстрят написаното с илюстрации и символи.
Писането им е твърде близо до имитация на отпечатан текст, също както при матоидите, истеричните и мегаломаните, и използват множество главни букви и възклицателни знаци.
Често имат неправилно изписани думи и завъртулки.
Престъпниците, обвинени в кървави злодеяния, най-често имат груби, но енергични почерци и удължават хоризонталните чертички.
Почеркът при крадците едва ли може да бъде различен от този на нормалните хора, обаче на измамниците лесно се разпознава, тъй като обикновено му липсва яснота, макар да запазва относителна еднаквост. Подписът почти винаги е нечетлив и омотан в безкрайни завъртулки."
Източник:"Престъпният човек"- Чезаре Ломброзо
петък, 2 ноември 2018 г.
Физически аномалии у престъпника по рождение
Основната и най-честа аномалия са преобладаващите макроскопични отклонения в лявото полукълбо, които са свързани със сетивното и функционалното левичарство, присъщо на престъпниците и придобито от заболявания.
Най-забележимата аномалия при малкия мозък е хипертрофията на вермиса, която представлява междинния лоб, открит у нисшите бозайници.
Аномалиите при гънките на главния мозък се състоят най-вече в анастомотични /15/ нагъвания, удвояване на фисурата на Роландо /16/ , честото наличие на четвъртата фронтална гънка, неправилното развитие на прекунеуса /17/ (както у много видове човекоподобни маймуни) и т.н.
Още по-чести биват аномалиите от чисто патологичен характер. Такива са: сраствания на менингите/18/, частична атрофия, удебеляване на pia mater/19/, конгестия/20/ на менингите, центрове с омеквания, съшиване на зрителните таламуси/21/, атрофия на corpus callosum/22/ и т.н.
От огромно значение също така са хистологичните/23/ аномалии, открити от Ронкорони/24/, в мозъците на престъпници и епилептици. При нормалните индивиди слоевете на фронталната област са разоложени по следния начин (фиг.6)
1. Молекулярен слой.
2. Повърхностен слой от малки клетки.
3. Слой от малки пирамидални клетки.
4. Плътен слой от малки нервни клетки.
5. Слой от полиморфни/25/ клетки.
При някои животни- кучето, човекоподобните маймуни, заека, вола и домашните птици, повърхностният слой често не съществува, а дълбокият се открива само до някаква степен у маймуните.
У престъпника по рождение и у епилептика преобладават големите, пирамидалните и полиморфните клетки , докато при нормалните индивиди - малките, триъгълните и звездообразните.
Също така преходът от малките повърхностни към по-големите нервни клетки не е достатъчно равномерен, а броят на нервните клетки е забележимо под средния. Нещо повече, при норално устроения мозък нервните клетки са съвсем малко или въобще липсват в бялата субстанция, а у родените престъпници и епилептиците те са в изобилие из тази част на мозъка.
Анормалната морфологична подредба, описана от Ронкорони, е навярно анатомичното отражение на наследствени изменения и разкрива разстройства при нервното развитие, които водят до "морална лудост" или епиелепсия, съобразно със сериозността на болестните състояния, от които произтичат. / фиг.6/.
1. Молекулярен слой.
2. Вътрешен зърнист слой.
3. Слой на малките пирамидални клетки.
4. Слой на големите пирамидални клетки.
5. Плътен слой от малки нервни клетки или плътен зърнист слой.
6. Слой от полиморфни клетки.
Тези аномалии в крайниците, трупа, черепа и преди всичко в лицето, щом бъдат много на брой и ясно изразени, съставляват онова, което е познато на криминалните антрополози като престъпен тип- точно по същия начин, както сборът от характеристиките, присъщи на кретените, формират така наречения кретенски тип.
И в двата случая аномалиите нямат съществено значение, понеже те не са нито причината за противообществените наклонности на престъпника, нито за умствената недостатъчност на кретена.
Те са външните и видимите признаци за един загадъчен и сложен процес на дегенерация, който в случая с престъпника събужда злостни импулси, до голяма степен от атавистичен произход.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
/15/ - От анастомоза, т.е. с изкуствена връзка - бел.прев
/16/ - Разделящата цепнатина между фронталния(предния) и париеталния (теменния) мозъчен лоб.- бел. прев
/17/ - Участъкът от теменния лоб, в който се формират самосъзнанието, паметта и визуалните възприятия ( нар. още "център на щастието") - бел.прев
/18/ - Мозъчнит еобвивки ( твърда, паяжиновидна и мека ) - бел. прев
/19/ -pia mater ( лат., букв. нежна майка): - най-крехката вътрешна част на менингите - бел. прев
/20/ -Наплив на кръв - бел. прев
/ 21/ - Таламус: част от междинния мозък, служеща като "дистрибутор" на информацията от сетивата -бел. прев
/ 22/ - corpus callosum/лат., букв., мазолето тяло/:масивна " плочка" от бяло мозъчно вещество, намираща се в дъното на разделителната надлъжна цепнатина / фисура/ и свързваща полукълбата - бел. прев
/ 23/ - Или тъканните- бел. прев
/24/ - Ронкорони, Луиджи (1865 - 1957): итал. медик и психиатър с важни изследвания
/25/ - Многообразни, с разл. форма - бел.прев
Източник: "Престъпният човек" - Чезаре Ломброзо
понеделник, 29 октомври 2018 г.
Искам старомодна любов - Силвия Крумова
"Искам старомодна любов.
Искам любов, в която мъжът прави първата крачка. В която можеш да си позволиш да се почувтваш дама – да бъдеш ухажвана. Да се правиш на недостъпна, на трудна за печелене, а това да не се мисли за надуто поведение, напротив да буди неговия интерес още повече. Да изкарва хищника в него, какъвто всъщност трябва да бъде изначално - по-силен.
Искам старомодна любов, в която най-важен е разговора и разходките. Дългите разходки, в които разкривате световете си. В които има закачка, в които има флирт. Които събуждат интереса в човека отсреща. Разпалват неговото желание да иска повече и повече. Искам любов, в която всичко се случва стъпка по стъпка – никога накуп и изведнъж. Искам търпелива любов – любов, която ти дава време, в което да разкриеш себе си. Бавна любов. Мързелива любов.
Искам старомодна любов, в която мъжът взима жената от вкъщи и я прибира отново там. Без да очаква тя да му се „разплати“ за това. Нямам нужда от романтична любов – от вечери в скъпи ресторанти, цветя и големи подаръци. Не бих знаела как да реагирам на тях. Искам любов в ъгъла на забутано заведение. Пареща любов. Притаяваща дъха любов.
Любов без маски, без въпросителни, без престореност. Чиста, невинна, проста. Старомодна любов. С внимание, с чувственост, със страст, с елегантност, с нежност. С мирис на вино, звук на джаз. На свещи. Плавно, бавно, старомодно –
пласт
след пласт.
След пласт.."
Автор: Силвия Крумова
неделя, 28 октомври 2018 г.
Феноменология на чувствата
Осъзнаването, разбирането и използването на собствените чувства е момент от цялостното израстване и развитие на личността, укрепване на нейния интегритет. Говори се за възпитание на чувствата, но ако все пак се разчита на това понятие, то е необходимо да се разшири твърде много, като се надхвърлят неговите педагогически граници и заедно с това границите на психологията на чувствата."
Източник: " Феноменология на чувствата" - Георги Фотев
събота, 27 октомври 2018 г.
Емоционално-асоциативни основи на изобразителната дейност.
Особено значение за изобразителната дейност има асоциативните образи. Те се пораждат от емоционалната памет и са толкова по-богати, колкото са по-развити емоциите.
Възникването на асоциациите е психична функция на човешкото съзнание за свързване на едно явление с друго, при което възприеманият обект или породената идея благодарение на синестезията / преливане на усещания от едно сетиво в друго/ придобиват друга емоционална окраска и друго съдържание.
Така се развива фотизматичното / фотизъм- зрителни възприятия, породени от други сетива/ възприятие, което придава на зрителните представи особена жизненост и колоритна образност.
Синестезията може да бъде на слухови, осезателни, зрителни и дори на вкусови усещания.
Извършва се трансформиране на един вид усещания в друг вид, или те едновременно се формират.
Зрителните образи преминават в слухово-музикални или словесни, преливат се един в друг, взаимно се допълват и обогатяват.
Необходимо е да се подчертае една съществена особеност на асоциативните формации.
Те имат както субективна първичност така и общоприета значимост. Това означава, че сходимостта на елементите, които образуват асоциацията, е само едната, първичната страна.
Втората, общозначимата страна, са техните структурни взаимоотношения.
Стимулирането на асоциациите не бива да се превръща в самоцел въпреки огромната им роля за развитието на въображението и фантазиите. "
Лекция на ас. д-р Биляна Йорданова
ЮЗУ "Неофит Рилски" - гр. Благоевград
сряда, 24 октомври 2018 г.
За страха и за НАС...
Най-неправилния, а всъщност най-правилния...най...най-правилния....по дяволите!
Защо до болка еднаквите души се срещат, след като трябва без време да се разделят....защо?
Задавал ли си си подобни въпроси или смяташ, че всичко е даденост?
ТИ, АЗ, НИЕ?
И въобще може ли да има НИЕ?
Знаеш ли от кое най-много боли?
От това, че и двамата имаме еднакви чувства, мисли , желания.....а ги пращаме на майната им...ОТ СТРАХ.
По дяволите- този шибан страх.
Най-тежките битки са тези със себе си.
Колко оборудван трябва да си, за да победиш? Отговорът е, че не можеш...
Няма такава сила, с която да победиш собствената си същност. Можеш да победиш някоя и друга игра, но не и цялата война.
Не можеш!
Ето в това е парадокса на живота.
Риташ срещу себе си и накрая падаш безнадеждно победен.
1.7
Д.Д. 24.10.2018Г
/ твой Тригон /
понеделник, 15 октомври 2018 г.
5 характера – 5 вида невротичност.
Шизоиден характер
Орален (зависим) характер
Мазохистичен характер
Нарцистичен характер
Ригиден характер
четвъртък, 11 октомври 2018 г.
За страха и отвъд зоната на комфорт
Изолация: / защитен механизъм/ - при изолацията човек отделя емоцията от подходящото съдържание и по този начин се справя хладнокръвно с теми, които иначе биха били заплашващи и емоционално претоварващи.
Отричане: - при отричането човек не обръща внимание на предизвикващите страх аспекти на ситуацията и променя интерпретацията на ситуацията така, че я разглежда като по-малко заплашителна.
Страхът може да се превърне в хронична тревожност.
Успехът се крие точно отвъд зоната на комфорт. А тя е лишена от всякакъв страх. КОгато се чувстваш в безопасност, е трудно да намериш нужната мотивация. Където има комфорт има и безучасност, а тя е голяма противодействаща сила на успеха.
Когато пребориш страха си, идва чувството на удовлетвореност, радост, след което можеш да видиш страха от друг ъгъл - в друга светлина - като врата към успех. Израстване.
неделя, 7 октомври 2018 г.
SilviAmica
"На света има един милион типа хора. Днес обаче искам да пиша за онези жени, които горят със собствена светлина. Които заспиват без периодично съобщение за лека нощ. Които не се събуждат до някой, който да им казва “красива си”, докато са със разрошена коса и без грим. Но те знаят, че са такива.
Искам да пиша за онези жени, в световете на които има пожари. Които са безспирни и неуморни. Които знаят, че няма нищо лошо в това да си сам - качество пред количество. Които блестят, работят творят и не чакат нищо да им дойде наготово. Които не се оплакват от обстоятелствата, а ги пригаждат към себе си. Които опитомяват зверове, танцуват с урагани. Които не признават “не” и “не мога”. Които вярват, че невъзможното е само плод на разума и за тях то не съществува. Които се прибират уморени от работа, събличат дрехите си, взимат си душ и се потапят в уюта на собствената си компания. Които умеят да прекарват времето си добре и сами, а не търсят винаги да го запълнят с някой. Които имат тежки моменти, които са повалени, но на следващия ден стават и продължават. Защото знаят, че животът е за това - да продължава да се случва. Не чака никого. Всичко зависи от нас. И е една малка магия.
Искам да пиша за онези жени, които уважават мъжете. И хората. Които знаят кога да мълчат и кога да говорят. Които умеят да разговарят. Умеят да изслушват. Които разбират (приемат), а не съдят. Които изразяват емоция. Които могат да бъдат силни, но знаят как да боравят с нежност.
Искам да пиша за онези жени, които не прекарват времето си в обсъждането на други жени. Които не хвърлят боб, не гледат на Таро, когато той не пише. Които знаят, че има по смислени и стойностни разговори от новия салон за красота и клиентите му. Които не гледат в чуждата чиния, а само в своята собствена.
Искам да пиша за онези жени, които са жени в целия смисъл, който влагам в тази дума - да знаеш кога да бъдеш силен и кога слаб. Да боравиш добре с баланса.
Искам да се обърна към тези жени, за да им кажа едно огромно благодаря, че съществуват и ги срещам и че все повече откривам себе си в тях. Дами, страхотни сте! Карате ме да си загубя акъла по вас. Абсолютното ми, тотално вдъхновение. Не губете вяра в себе си. Уважавайте се. Дали сте толкова много, за да се превърнете в това, което сте сега - не позволявайте на всеки случаен да ви разопакова.
Страхотни сте.
Красиви сте.
Зашеметяващи.
И толкова пленителни. "
Силвия Крумова
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1376299349170801&id=923475501119857